مقایسه فارکس و بورس! چرا سرمایه گذاری در فارکس بهتر است؟

تولید محتوا، بازاریابی محتوا، تبلیغات آنلاین

مقایسه فارکس و بورس! چرا سرمایه گذاری در فارکس بهتر است؟

۶ بازديد

مقایسه فارکس و بورس! چرا سرمایه گذاری در فارکس بهتر است؟

با فارکس، ده ها ارز معامله می شود، اما اکثر بازیگران بازار هفت جفت اصلی را معامله می کنند. آیا نظارت بر هفت جفت اصلی آسان تر از هزاران سهام نیست؟

فارکس مزایای زیادی دارد که در این مقاله بررسی میکنیم. اما ابتدا تعریفی از این بازار و بازار سهام ارائه میدهیم.

فارکس چیست؟

بازار فارکس بازاری است که معامله گران از طریق شبکه الکترونیکی که به عنوان یک کانال بین بانکی عمل می‌کند به تبدیل ارزهای متنوع و مختلف به یکدیگر بر اساس یک نرخ مبادله مشخص که ضریب تبدیل نام دارد می‌پردازند. در واقع این ضریب تبدیل از طریق برابری عرضه و تقاضای ارزهای مختلف بین فعالان بازار فارکس در سراسر جهان تعیین می‌شود. شما میتوانید با ثبت نام فارکس در کپیتال اکستند از 50درصد شارژ بیشتر بهره مند شوید.

بورس چیست؟

بورس که به اسم بازار سهام نیز شناخته می‌شود یک بازار سازمان‌دهی شده است. این بازار با هدف خرید و فروش سهام، هر نوع اوراق بهادار یا کالای دیگری شکل گرفته است. جالب است بدانید نامگذاری این بازار به نام بورس، به منزل فردی هلندی اشاره دارد که در ابتدا خریداران و فروشندگان در منزل وی اجتماع کرده و به معامله می‌پرداختند.

عملکرد اصلی همه بورس‌ها برای اطمینان حاصل شدن از معامله عادلانه و منظم در کنار انتشار اطلاعات قیمت برای همه اوراق و دارایی‌های معامله شده در بازار است. بورس به دو نوع بورس کالا و بورس اوراق بهادار تقسیم می‌شود. معمولاً در بورس کالا، کالاها معامله می‌شوند، اما در بورس اوراق بهادار سهام شرکت‌ها و اوراق قرضه معامله می‌شود.

فارکس و بورس چه تفاوتهایی دارند؟

با دانستن تفاوت بازار بورس و فارکس و آگاهی نسبت به آن می‌توانید در بازاری سرمایه گذاری کنید که بیشترین سود را برای شما دارد. افرادی که قصد معامله در بازارهای بزرگ مالی دارند لازم است حتماً به یک بروکر فارکس معتبر مراجعه کنند. با انتخاب صرافی‌های آنلاین و معتبری همچون کپیتال اکستند می‌توانید سرمایه گذاری خود را تضمین کرده و به کسب درآمد برسید.

بازار 24 ساعته

بازار سهام محدود به ساعات کار بورس است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، اکثر بورس ها در ساعت 9:30 صبح به وقت شرقی باز می شوند و در ساعت 4:00 بعد از ظهر به وقت شرقی تعطیل می شوند.

بازار فارکس یک بازار 24 ساعته بدون توقف است.

اکثر کارگزاران از یکشنبه در ساعت 5:00 بعد از ظهر EST تا جمعه در ساعت 5:00 بعد از ظهر EST باز هستند و خدمات مشتری معمولاً 24/7 در دسترس است.

با قابلیت معامله در ساعات بازار ایالات متحده، آسیا و اروپا، می توانید برنامه معاملاتی خود را سفارشی کنید.

ریسک ‌پذیری

با توجه به محدودیت سود و زیانی که در بورس تهران وجود دارد، ریسک‌پذیری این بازار بسیار کمتر از بازار جهانی فارکس است که در آن هیچ محدودیت سود و زیانی وجود ندارد. افرادی که از ریسک می‌ترسند، کمتر به سراغ فارکس می‌روند، اما افراد ریسک‌پذیر، حتماً آن را برای معامله انتخاب می‌کنند. البته استراتژی‌های معاملاتی بسیاری هم در فارکس وجود دارد که ریسک باز کردن پوزیشن‌ها را کاهش می‌دهد، اما در کل، همیشه ریسک بازار فارکس، بالاتر از بازار بورس است و همین موضوع، یکی دیگر از انواع تفاوت فارکس و بورس است که این بازارها را بشدت از هم متمایز می‌کند.

شرایط مالکیت

وقتی شما ارزی را در فارکس خریداری می‌کنید، به صورت مجازی صاحب مجازی آن ابزار مالی شده‌اید. اما در بورس وقتی سهام شرکتی را خریداری می‌کنید، بخشی از مالکیت آن شرکت (بسته به مقدار سرمایه‌تان) را به صورت قانونی ازآن خود می‌کنید. البته اگر سرمایه شما بیشتر باشد و جزو سهامداران عمده‌ی آن شرکت محسوب شوید، می‌توانید در تصمیم‌گیری‌های آن شرکت نیز دخیل باشید. همین موضوع نشان می‌دهد که حق مالکیت در بورس، واقعی‌تر از فارکس است.

حداقل کمیسیون یا بدون کمیسیون

از آنجایی که بسیاری از کارگزاران سهام آنلاین در حال حاضر کمیسیون صفر ارائه می دهند، بنابراین این موضوع در حال حاضر کمتر عاملی است.

اکثر کارگزاران فارکس هیچ کمیسیون یا کارمزد تراکنش اضافی برای معامله ارزها به صورت آنلاین یا تلفنی دریافت نمی کنند.

همراه با اسپرد فشرده، ثابت و کاملا شفاف، هزینه های معاملات فارکس کمتر از هر بازار دیگری است.

بیشتر کارگزاران برای خدمات خود از طریق اسپرد پیشنهاد/پرسش جبران می‌شوند.

حجم معاملات و نقدینگی بالاتر

بازار فارکس به طور متوسط روزانه ۶.۶ تریلیون دلار گردش مالی دارد.

فروش سریع در کوتاه مدت

برخلاف بازار سهام، محدودیتی برای فروش کوتاه مدت در بازار ارز وجود ندارد.

فرصت های معاملاتی در بازار ارز وجود دارد، صرف نظر از اینکه معامله گر طولانی است یا کوتاه، یا بازار به هر سمتی حرکت می کند.

از آنجایی که معاملات ارزی همیشه شامل خرید یک ارز و فروش ارز دیگر است، هیچ سوگیری جهت دار برای بازار وجود ندارد. بنابراین شما همیشه دسترسی برابر به تجارت در بازارهای رو به رشد یا نزولی دارید. در فارکس، صف‌های خرید و فروش وجود ندارند و شما هر وقت بخواهید جفت‌ارزی را خریداری کرده یا به فروش برسانید، بلافاصله معامله‌ی شما انجام می‌شود. این مورد نیز یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت فارکس و بورس به حساب می‌آید.

دستکاری حداقلی بازار

چند بار شنیده اید که "صندوق الف" "X" را می فروخت یا "Z" را می خرید؟ بازار سهام بسیار مستعد خرید و فروش صندوق های بزرگ است.

با تجارت ارز، اندازه عظیم بازار فارکس، احتمال کنترل هر صندوق یا بانکی بر یک ارز خاص را بسیار کم می کند.

بازار FX به اندازه کافی نقد است که دستکاری قابل توجهی توسط هر واحد واحدی در طول ساعات معاملات فعال برای ارزهای اصلی غیرممکن است.

بانک‌ها، صندوق‌های تامینی، دولت‌ها، خانه‌های تبدیل ارز خرده‌فروشی، و افراد دارای ارزش خالص بزرگ تنها برخی از شرکت‌کنندگان در بازارهای ارز نقدی هستند که در آن نقدینگی بی‌سابقه است.

تحلیلگران و شرکت های کارگزاری کمتر بر بازار تأثیر می گذارند

در مورد یک سهام اینترنتی خاص شنیده اید و یکی از تحلیلگران یک شرکت کارگزاری معتبر متهم به حفظ توصیه های آن، مانند "خرید"، زمانی که سهام به سرعت در حال کاهش بود، شنیده اید؟

این ماهیت این روابط است. مهم نیست دولت برای جلوگیری از این نوع فعالیت ها چه می کند، ما آخرین آن را نشنیده ایم.

IPO ها تجارت بزرگی هم برای شرکت های سهامی عام و هم برای کارگزاری ها هستند.

روابط دوجانبه سودمند هستند و تحلیلگران برای کارگزاری هایی کار می کنند که به شرکت ها به عنوان مشتری نیاز دارند.

ارز به عنوان بازار اصلی، میلیاردها دلار درآمد برای بانک های جهان ایجاد می کند و از ضروریات بازارهای جهانی است. تحلیلگران ارز تاثیر بسیار کمی بر نرخ ارز دارند. آنها فقط بازار فارکس را تجزیه و تحلیل می کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.